- Miten yritykset löytävät innovatiivisia ratkaisuja ja uusia liiketoimintamahdollisuuksia?
- Mitä on ihmislähtöinen innovaatiotoiminta?
- Millaiset tuotteet tai palvelut tulevat osaksi ihmisten arkea?
Tavaran tai palvelun todellisella asiantuntijalla eli käyttäjällä on tietoa, jota yritykset tarvitsevat kipeästi. Mutta osataanko tätä tietoa etsiä, saati käyttää. Enää ei riitä, että asiakaslähtöisyys on kirjattu yrityksen arvoihin. Perinteisen tuote- ja teknologiakeskeisen innovaatiotoiminnan aika on ohi.
Tämän teoksen perustana on innovaatioantropologinen tulkintakehys, jonka avulla voi tunnistaa ja tutkia arvonluonnin prosesseja. Taloudellisen arvon ohella innovaatiotoiminnassa on ymmärrettävä sosiaalista arvoa ja merkityksellisiä erontekoja. Ihmislähtöisellä innovaatiotoiminnalla etsitään tapoja tukea asiakkaiden ja käyttäjien arvopyrkimyksiä.
Teos vie seikkailulle arvonluonnin ja innovaatiotoiminnan uusiin käytäntöihin: Miten yritykset ovat löytäneet asiakkaiden maailmoja tukemalla uusia ratkaisuja? Miten uudet innovaatiot saadaan tuottamaan taloudellista etua? Esimerkkiyritysten innovaatiot ulottuvat vakuutuspalveluista lääkepakkauksiin ja kännykkäpusseista virtuaalioleiluun.
Kirjan kirjoittajat, kulttuuriantropologi Minna Ruckenstein ja yritysinnovaattorit Johannes Suikkanen ja Sakari Tamminen, houkuttelevat lukijaansa unohtamaan tavanomaiset innovaatiopuheet ja keskittymään olennaiseen – uudenlaiseen arvonluontiin.
PAINOS ON LOPPU! Englanninkielisen painetun julkaisun voi tilata maksuttomasti täältä.
Suosittelemme
Tästä eteenpäin.